Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem
Dział Płac i Kadr

Image

Oto kilka podstawowych korzyści wynikających z powierzenia prowadzenia administracji płacowo-kadrowej podmiotowi zewnętrznemu:

  • obniżenie kosztów działalności firmy związanych z utrzymaniem działu płacowo-kadrowego (brak konieczności inwestowania w narzędzia, kompetencje)
  • gwarancja przestrzegania zmieniających się przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych
  • przeniesienie odpowiedzialności na zewnętrzną firmę outsourcingową
  • obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej podmiotu zewnętrznego
  • gwarancja poufności informacji o wynagrodzeniach i nie ujawnianie ich wewnątrz firmy,
  • bezpieczeństwo przechowywania danych (back-up, oprogramowanie antywirusowe, procedury bezpieczeństwa)
  • przestrzeganie terminów składania deklaracji i płatności zobowiązań wynikających z zatrudnienia pracowników
  • bieżące doradztwo z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych

Zespół Działu Płac i Kadr SR Polska od lat wspiera naszych Klientów poprzez profesjonalną realizację procesów związanych z naliczaniem wynagrodzeń i administrowaniem dokumentacją personalną.

Wysoka jakość świadczonych usług, szerokie kompetencje i praktyczna znajomość aktualnych przepisów, a także wieloletnie doświadczenie, pozwalają dostosować ofertę SR Polska do potrzeb Klientów o bardzo zróżnicowanym profilu działalności oraz zaproponować Państwu sprawdzone metody współpracy.

Posiadamy doświadczenie w realizacji umów outsourcingowych o różnym stopniu zaawansowania, poczynając od obsługi nowopowstałego podmiotu w zakresie płacowo-kadrowym, poprzez przejęcia obecnego outsourcingu, a skończywszy na zastąpieniu wewnętrznych działów HR w strukturze firmy.

Zakres naszych usług dostosowujemy do wielkości i potrzeb Klienta.

ADMINISTRACJA PŁAC – przykładowy zakres usług:
  • naliczanie wynagrodzeń zgodnie z przepisami prawa oraz zasadami regulaminu wynagradzania
  • rozliczanie czasu pracy na podstawie danych z czytników elektronicznych lub dokumentacji papierowej prowadzonej przez Klienta
  • rozliczanie zwolnień lekarskich i prowadzenie dokumentacji zasiłkowej
  • realizacja czynności związanych z zajęciem wynagrodzeń
  • rozliczanie wynagrodzeń z tytułu umów cywilno-prawnych, kontraktów menedżerskich, wynagrodzeń członków zarządu
  • sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4R, PIT-8AR, PIT-11, PIT-40)
  • sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji i raportów ZUS (ZUS DRA, ZUS RCX, ZUS RSA, ZUS ZZA, ZUS IWA, roczna informacja o naliczonych składkach pracowniczych)
  • rejestracja i wyrejestrowanie w ZUS pracowników, członków rodzin oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych (ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZIUA, ZUS ZWUA)
  • sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji PFRON
  • sprawozdawczość GUS w zakresie wynagrodzeń
  • sporządzanie raportów dotyczących kosztów wynagrodzeń poszczególnych działów
  • sporządzanie zestawień płacowych na potrzeby raportowania wewnętrznego/dla udziałowca
  • naliczanie rezerw urlopowych
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
  • podpisywanie dokumentów w imieniu Klienta
  • realizacja w imieniu pracodawcy przelewów bankowych z tytułu wynagrodzeń, ZUS, PDOF, PFRON (zapewnienie całkowitej poufności danych płacowych)
  • pomoc i wsparcie podczas kontroli ZUS i organów skarbowych
  • sporządzanie dokumentacji do celów emerytalno-rentowych ( ZUS RP-7)
  • konsultacje w zakresie bieżących spraw kadrowo-płacowych
  • doradztwo w zakresie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych

A także:

  • załatwianie formalności związanych z oddelegowaniem pracowników do pracy za granicą (formularz A-1)
  • rozlicznie wynagrodzeń, podatków a także ubezpieczeń społecznych w trakcie oddelegowania pracownika do pracy za granicę
  • rozliczanie podatkowo-składkowe wynagrodzeń cudzoziemców oddelegowanych do pracy w Polsce
  • występowanie w imieniu Klienta do ZUS i urzędów skarbowych o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych
  • występowanie o wydanie indywidualnych interpretacji ZUS i interpretacji podatkowych w sprawach budzących wątpliwości interpretacyjne (różne, czasami sprzeczne opinie i interpretacje organów podatkowych, ZUS i Inspekcji Pracy w tych samych lup podobnych sprawach)
  • sporządzanie korekt ZUS za lata ubiegłe, przed przejęciem administracji płacowej przez SR Polska oraz sporządzanie korekt ZUS z tytułu przekroczenia 30-krotności podstawy ubezpieczeń emerytalno-rentowych

Bieżąca współpraca z doradcą podatkowym zapewnia naszym pracownikom możliwość konsultacji przepisów podatkowych i dostęp do aktualnych aktów prawnych i interpretacji.

ADMINISTRACJA KADR – przykładowy zakres usług:
  • przejęcie prowadzonych przez Klienta teczek osobowych lub utworzenie teczek personalnych, jeśli dokumentacja taka nie była uprzednio prowadzona
  • bieżące prowadzenie i uzupełnianie dokumentacji kadrowej
  • sporządzanie standardowych umów o pracę, aneksów, porozumień, wypowiedzeń, świadectw pracy i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem, trwaniem stosunku pracy i rozwiązaniem umowy o pracę
  • sporządzanie dokumentów dotyczących kar i nagród
  • ustalanie uprawnień do wypłaty odpraw i odszkodowań
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z realizacją czynności dotyczących zajęć komorniczych
  • możliwość sporządzania dokumentów kadrowych w wersji dwujęzycznej (polsko-francuskiej i polsko-angielskiej)
  • wydawanie skierowań na wstępne, okresowe i kontrolne badania lekarskie oraz monitorowanie terminów badań
  • zapewnienie stałej współpracy ze specjalistyczną firmą BHP organizującą szkolenia BHP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej ryzyka zawodowego, dokumentacji dotyczącej wypadków w pracy i w drodze do pracy itp.
  • ustalanie wymiaru urlopów wypoczynkowych i ewidencja ich wykorzystania
  • sprawozdawczość dla GUS w zakresie dotyczącym danych kadrowych
  • sporządzanie raportów i zestawień związanych z działalnością kadrową
  • pomoc i wsparcie podczas kontroli PIP
  • sporządzanie regulaminów pracy, wynagrodzeń, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  • doradztwo i pomoc w rozwiązywaniu merytorycznych problemów z zakresu prawa pracy

Zapewniamy obsługę w języku polskim, francuskim i angielskim.

 

Kontakt: Elżbieta Bubis
mail